mardi 15 septembre 2015

Un article-clé pour l'automne 2015 / One key-item for fall 2015

Voilà le deuxième article imposé dans le cadre de mon cours de fashion presentations !
Aujourd'hui je vous parle d'un article mode qui sera selon moi difficilement évitable cet automne.
A travers les défilés et les street style, j'ai dernièrement pu remarquer le retour des années 70. Evidemment, s'il faut choisir UN élément clé pour l'automne 2015, il doit être résolument 70.
//
Here is the second article written for my Fashion Presentations class!
Today, I'm writing about one fashion item which I think will hardly be avoidable this fall.
By watching runway shows and checking out street styles, I lately noticed the return of the 70's decade inspiration. Obviously, having to choose ONE key item for fall 2015, it has to be inspired by this decade.

Sonia Rykiel fall 2015                                                       Ralph Lauren fall 2015 

Olivia Palermo                                                       Poppy Delevingne 



... Mais puisqu'il n'y a pas de mode si elle ne descend pas dans la rue, pour choisir UN article seulement, il fallait qu'il soit accessible au plus grand nombre. Donc je suis allée chez H&M, Zara, Urban Outfitters... Pour voir ce qui se faisait là-bas. Et j'y ai trouvé une pièce-clé.
Pour moi, un élément clé de cet automne 2015 est une mini-jupe trapèze, si possible boutonnée (mais d'autres variantes sont possibles).
//
... But you know a fashion that does not reach the streets is not a fashion, so in order to choose ONE single key-item, it had to be accessible to many. So I went to H&M, Zara, Urban Outfitters... To see what they were doing there. And I found my key-item.
For me, one key-item for this 2015 fall is a trapeze mini-skirt, buttoned if possible (but other variations are possible).

The Fashion Cuisine                                                        Pinterest.com



Comme vous vous en doutez, vous trouverez ce modèle de jupe un peu partout dans les chaines "fast fashion". Voici une sélection.
//
As you probably already know, you'll find this kind of skirt pretty much everywhere in fast fashion brands stores. Here is a selection of mine.
Forever21, $37.9                                       Urban Outfitters, $59                                      H&M, $34.99



Est-ce que cette mode passera par moi ? Je n'en suis pas sure, bien qu'écrire cet article m'ait donné envie d'essayer l'une de ces jupes. Ce n'est pas tout à fait mon style ! 
//
Will this item end up in my closet? I'm not sure, although writing this article made me want to try one of those skirts. It's not exactly my style at the moment!



See you!



1 commentaire:

  1. I definitely agree that this year fashion trend are bringing back the look of 70's. The mini line skirt show us the feel of 70's but also fashionable to wear it now. You can see a lot of people are wearing them on the street now !

    RépondreSupprimer